Cikkek

Nagyteljesítményű Tsurumi zagyszivattyú kőbányában

Nevtelen

Egy wisconsini kőbánya egy újonnan beszerzett üzemben a dízelüzemű szivattyúkat egy elektromos GSZ zagyszivattyú típusra cserélte, így üzemanyag- és munkaerőköltséget takarított meg.

Az elektromos zagyszivattyúra való átállás a rendszeres karbantartási igények jelentős csökkenését eredményezte, és megszüntette a dízelszivattyúkkal kapcsolatos környezetvédelmi aggályokat.

A költségmegtakarítás mellett a berendezések üzemideje is magasabb volt, mivel az elektromos szivattyúk kevesebb karbantartást igényelnek, mint a dízelüzemű egységek.

A havi mintegy 1000 dolláros energiamegtakarítás csak egy volt a számos előny közül egy dél-wisconsini gyár új tulajdonosai számára, akik úgy döntöttek, hogy a meglévő dízelüzemű víztelenítő berendezéseket egy nagy térfogatú elektromos Tsurumi GSZ zagyszivattyú modellre cserélik.

Az aszfalt- és kavicsutak építéséhez használt kőzet felrobbantását követően egy kőbányában lévő gödör elkerülhetetlenül elkezd feltöltődni esővel és talajvízzel, amelyet folyamatosan el kell távolítani a kőzet megfelelő kitermelésének biztosítása érdekében. A nemrégiben megvásárolt wisconsini üzem dízelüzemű zagyszivattyú típusokkal volt felszerelve, amelyek károsanyag-kibocsátása jelentős volt, valamint havonta egységenként mintegy 1600 dollár üzemanyagköltséget jelentenek. A helyzetet felmérve a kőbánya új tulajdonosai úgy döntöttek, hogy fejlesztéseket kell fontolóra venni.

 GSZ zagyszivattyú az alternatíváknál 50%-kal alacsonyabb járókerék-sebességnek köszönhetően jellemzően megduplázza vagy akár megháromszorozza az alkatrészek kopási élettartamát agresszív víztelenítési alkalmazásokban. Emellett kiváló tartóssággal is büszkélkedhet a magas krómtartalmú járókerék, az öntöttvas szívófedél és a rozsdamentes acél kötőelemek miatt.

A dízelszivattyúk olajjal töltött tömítései által megkövetelt magas szintű karbantartással ellentétben a Tsurumi 4 pólusú, 1800 fordulat/perc fordulatszámú modelljei exkluzív tömítés-nyomáscsökkentő portokkal rendelkeznek, amelyek megvédik mechanikus tömítéseiket azáltal, hogy a szivattyúház felett áramlási utat biztosítanak, hogy a víz ki tudjon engedni a szivattyúból és a tengelytől. A mechanikus tömítések elszigetelve maradnak az ezen áramlási útvonal feletti olajkamrában, védve a túlzott szivattyúnyomás vagy vízütés ellen, amely nagynyomású alkalmazásokban a mechanikus tömítések idő előtti kopását vagy meghibásodását okozhatja.