Cikkek

Új BBA BA150KS - legalacsonyabb fenntartású mobil dízel szennyvízszivattyú

Bba Ba150ks Dizelszivattyu 1

A BBA Pumps büszkén mutatja be az új BA150KS DriveOn® típusú dízel szennyvízszivattyúját, amit kifejezetten nyers szennyvíz továbbítására, bypass alkalmazásokhoz terveztek. A BA150KS kategóriájában a legalacsonyabb életciklus-költséggel (LCC) rendelkezik. Ez az új spiráljárókerékkel szerelt BA szivattyú nagyfokú költségmegtakarítást biztosít mind az üzemanyag-fehasználás, mind a karbantartási költségek terén, nem beszélve az alacsony károsanyag-kibocsátásról. Soha nem volt még ilyen fenntartható és költséghatékony a by-pass szivattyúzás (szennyvíz-csatorna áthidalás).

A szivattyúegység

A BA150KS egy egyedi fejlesztésű sprirál járókerékkel szerelt centrifugálszivattyú, kifejezetten nyers szennyvíz szivattyúzásához. A járókerék egyben lendkerékként is funkcionál, ezért szárazon futás esetén sem lép fel rezgés a rendszerben. A hosszú szálas anyagokat és a nagy darabos anyagokat is dugulásmentesen továbbítja. A levegőt és folyadékokat a beépített vákuumrendszer 50 m3/h teljesítménnyel könnyedén felszívja, felöltés után a spiráljárókerekes centrifugálszivattyú kezdi el a visszacsapó-szelepen keresztül szállítani a szennyvizet.

Szivattyúegység főbb jellemzői:

  • Maximális szállítási kapacitás: 400 m³/h
  • Maximális emelési magasság:  27 m
  • Kiváló NPSHr görbe
  • 100 mm átömlési keresztmetszet

Meghajtás: <19 kW teljesítményű, kipufogógáz-kezelés nélküli dízelmotor

  •  Nincs kipufogógáz utókezelő rendszer
    A szivattyút egy elektronikusan vezérelt léghűtéses dízelmotor hajtja. Az emisszió mértéke olyan alacsonyak, hogy a motor Stage V minősítést kapott, utókezelő rendszerek használata nélkül. Ennek köszönhetően egy sokkal letisztultabb, egyszerűbb hajtásrendszer áll rendelkezésre, turbófeltöltő, EGR-szelep és részecskeszűrő nélkül, így csökkentve a meghibásodás esélyét is.

    A DriveOn® technológiával
    A jól ismert BBA Pumps DriveOn® koncepciója1500 üzemórával meghosszabbított karbantartási intervallumot jelent. Ez a szivattyú és a motor szükséges karbantartásának 66%-os csökkenését, alacsonyabb olaj-, szűrő- és munkadíjakat, valamint minimális állásidőt eredményez.

Kategóriájában legalacsonyabb életciklusköltség

Az életciklusköltség (LCC) számítás egy termék életciklusa során felmerülő összes költséget vizsgálja. A dízelüzemű szivattyúk esetében a beszerzési ár viszonylag kis részét teszi ki az LCC-nek. A teljes költség nagyobb részét az üzemanyag-fogyasztás és a karbantartás teszi ki. Az alábbi ábrán a BA150KS DriveOn motorral szerelt szivattyú költségmegtakarításait látja összehasonlítva egy BA150KS D285 Hatz 3H50TICD modellel.

A BA150KS DriveOn® ára 8%-kal csökkent

A turbófeltöltő és utókezelő rendszer nélküli motor nem csak egyszerűbb konstrukciót és a meghibásodási lehetőségek csökkenését jelenti, de a kevesebb alkatrész miatt a szivattyú ára is csökkent 8%-kal.

BA150KS DriveOn® 30%-kal kevesebb üzemanyag-fogyasztás

A motor elegendő teljesítménnyel rendelkezik ahhoz, hogy 1700 fordulatszámon teljes értékű, 6”-os szennyvízszivattyúként üzemeljen. A 235 g/kWh fajlagos üzemanyag-fogyasztással számolva is a fogyasztás maximum 5,5 liter/óra. Ezáltal a BA150KS DriveOn®  dízel szennyvízszivattyú több mint 30%-kal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez.

BA150KS DriveOn® 66%-kal kevesebb karbantartás

Mivel nincs részecskeszűrő, amelyet tisztítani vagy regenerálni kellene, nincs meghibásodó EGR-szelep vagy turbófeltöltő, a karbantartási feladatok és az összes kapcsolódó költség jelentősen csökken. A DriveOn technológia eredményezi a legnagyobb megtakarítást, hiszen a szervizintervallum 500 üzemóráról 1500 üzemórára nőtt, ami 66%-os karbantartási költség-megtakarítást jelent.

A BA150KS DriveOn® további előnyei

  • A motor még magas kéntartalmú üzemanyaggal is képes működni (maximum 5000 ppm.) Ez egyedülálló előnyt jelent, elkerülve a motor károsodása miatt esetlegesen felmerülő költségeket.
  • További opcióként az automatikus szintszabályozás egy külön rendelhető nyomásérzékelővel szabályozható. Ez azt jelenti, hogy a szivattyú nem csak alsó és felső folyadékszint esetén kapcsol be/ki, hanem az elektronikus motor automatikusan szabályozza a fordulatszámot is a szintvezérlés során.
  • A zajszint rendkívül alacsony marad a motor alacsony fordulatszámának és a szuper csendes vázszerkezetnek köszönhetően.
  • A fosszilis üzemanyaggal működő belsőégésű motorok literenként körülbelül 2600 gramm CO₂-t bocsátanak ki. Ez a szivattyúegység azonban körülbelül 30%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ezért óránként 8 kg-mal kevesebb CO₂-t bocsát ki.

 

Amennyiben további kérdése merült fel a bemutatott szivattyúval kapcsolatban, munkatársaink szívesen állnak rendelkezésre a megadott elérhetőségeken!